درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید تا آخرش رو ببینید بهتون قول می دم ضرر نمی کنید
لينک به ما
GILAS WEBLOG<===>گيلاس وبلاگ

لينک ما
این صفحه را به اشتراک بگذارید
آخرين مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 97
بازدید هفته : 371
بازدید ماه : 371
بازدید کل : 177944
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


گیلاس وبلاگ
هرچی بخوای




پـــ نـــ پـــ

*هفته پیش مریض شدم، رفتم آمپول بزنم …  آمپولارو دادم به پرستاره …میگه آمپول بزنم؟  پَ نه پَ توش آب پر کن تفنگ بازی کنیم! 
*عکس نیمه ی راست صورتم رو گذاشتم فیس بوک اومده میگه : عکس نصفه گذاشتی رو پروفایلت ؟ میگم : پـَ نه پـَ توی حراج بودم ۵۰ در ۱۰۰ تخفیف بهم خورده این شکلی شدم 
*به یارو راننده میگم: آقا اگه میشه یکم سریعتر. الان هواپیما میپره…میگه: بسلامتی مسافرین؟ … پــ نه پـــ… فندک هواپیما دیشب دستم جامونده، میرم بدم به رانندش! 
*رفتم داروخانه میگم، میگم باند دارید؟ میگه باند پانسمان؟ پَ نه پَ باند فرودگاه!می خوام فرود بیام 
*تو دستشویی به خواهرم میگم آفتابه رو میدی؟ میگه میخوای خودتو بشوری؟ پ نه پ میخوام آبش کنم بذارم تو یخچال.  
*با دوستم رازِ بقا میدیدیم بهم میگه:شیرایِ نَر همشون صورتاشون مو داره !!! گفتم: پـَـَـ نــه پـَـَــــ فقط اونائی که عضو پایگاه مقاومت بسیج جنگلن اینطورین
*دوستم پریده تو استخر داد میزنه میگه شنـــا کنم ؟ میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ بزار اهنگ تـایتـانیک بزارم آروم غرق شو..!
*اومده تو اتاق ،قابِ عکسِ رو دیوار و دیده میگه : وای داداشتــــــــــــه؟؟؟ میگم: آره میگه : عکسشـــــــــــــه؟؟؟ میگم پـــَــ نَ پـــَـــ خودشه ، گذاشتمش رو دیوار با دمپایی کوبیدم رو صورتش،چسبیده به دیوار!!!
*داریم بازیه بارسا و رئالو نیگا میکنیم دوستم پای تلویزیون خوابش برده بود مسی که گل رو زد همه پریدن تو هوا و خوشحالی کردن یه دفعه دوستم از خواب پریدو گفت چرا خوشحالین؟گل شد؟ گفتم پَــ نَ پَــــ ،خرمشهر آزاد شد
*سگم رو بردم پیش دامپزشک، منشیش میگه سگتون مریضه؟ میگم پـــَ نَ پـــَ خودم هاری گرفتم سگم گفت آشنا داره منو آورد اینجا معالجه کنه.



یک شنبه 7 مهر 1390برچسب:, :: 1:0 :: نويسنده : علی مدیحی

پـــ نـــ پـــ

*داشتم میرفتم باشگاه وسط راه یادم اومد یه چیزی رو یادم رفته، برگشتم خونه.در زدم داداشم در رو باز کرده با تعجب میپرسه حامد تویی؟!!!نرفتی باشگاه؟ میگم:پَــــ نَ پَــــ حامد رسید من دلیوری شم… 
*به دوستم میگم فهمیدی مریم جدا شد؟؟؟ میگه از شوهرش؟؟؟؟؟ پـَــ نَ پـَـــ چسبیده بود کف ماهیتابه کفگیر زدم جدا شد… 
*واسه استخدام رفتم یه شرکتی خانومه میگه :شما برای آگهی استخدام اومدین؟ گفتم پـَـَـ نَ پـَـَــــ اومدم بگم اصلا رو من حساب نکنین!!!!! 
*حموم بودم، مامانم می زنه به در میگم بــــــله ؟ می گه حمومی ؟ میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ اینجا لندنه، صدای منو از رادیو بی بی سی می شنوی. میگه : در زدم بگم مهمونها اومدن دختراشون هم رفتن تو اتاقت داران با کامپیوترت کار میکنند ، لباس و حوله ات رو هم از پشت در برمیدارم که امشب رو لندن بمونی تا فهم درست جواب دادن رو یاد بگیری!!!! 
*رفتم دادگستری یارو میپرسه شکایت داشتید؟ گفتم پـَـَـ نَ پـَـَــــ یه خورده برنج آوردم با ترازوی عدالت وزن کنم !
*جلو خواهرم سوسکه رو با دمپایی لهش کردم دل و رودش پخش زمین شده … خواهرم میگه مرده الان ؟ پَــــ نَ پَــــ این ترمیناتوره الان خودش رو جمع میکنه دوباره راه میافته 
*رفیقم رو بردمش اورژانس داره از درد به خودش میپیچه و هی خودشو میزنه به درو دیوار پرستاره خیلی با نازاومده میگه درد داری؟ گفتم پَــــ نَ پَـــ هالک شکست ناپذیره داره تغییر شکل میده طبیعیه تو نگران نباش 
*رفتم خونه دوستم کامپیوترش خرابه… میگم پاورت سوخته کامل! میگه یعنی یکی دیگه بگیرم ؟ میگم پَـــ نَ پَــــ  سوختگیش جدی نیست پماد سوختگی بزنی خوب میشه 
*میگم دیشب یه پشه اومده بود تو اتاقم میگه کشتیش؟ پَــــ نَ پَـــــ اومدم بِزنم، نتونستم ، خونِ من تو رگهاش جریان داشت! ،یهو گفت بابا …!! بعدشم نشَستیم دوتایی تا صبح گریه کردیم ، گوشه اتاق 
*رفتم جلسه ثبت نام ۱ساعت وایسادم.یارو اومده میگه میخوای ثبت نام کنی؟ پـَـــ نَ پـَـــ اومدم حالتو احوالتو سفید رویتو سیه مویتو ببینم بروم.. 



یک شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 1:0 :: نويسنده : علی مدیحی

قلیان
 

                         قلیان به لبم ناد علی می‌گوید          نی در دهنم سینجلی می‌گوید
                    آن قل‌قله‌ای که در کف قلیان است          الله و محمد و علی می‌گوید

ساده‌ترین راه برای کشیدن قلیان، رفتن به یک سفره‌خونه درست‌وحسابی و سفارش یک قلیان دبش می‌باشد. با این کار، دیگر نیازی به آماده‌سازی قلیان ندارید و بعد از ۱۰ دقیقه، قلیان با طعم مورد نظر خود را می‌کشید! اما اگر در خانه قلیان دارید و می‌خواهید آن‌را آماده کشیدن کنید، بد نیست به ادامه مطالب بروید …
مقدمه‌ای بر قلیان
خیلی‌ها فکر می‌کنند که قلیان چیز بدی است و خلاصه هر کسی که قلیان می‌کشه، آدم لاابالی هستش! اما باید بدانند که سخت در اشتباه‌اند. قلیان مرام خاص خودش رو داره و بعضی‌ها که با این مرام حال می‌کنند، می‌رن طرفش، دقت داشته باشید که تا قلیان با شرایط مناسب نکشید، به این مرام هیچ‌گاه پی نخواهید برد.
ذغال
قبل از هر چیز، باید یک بسته ذغال خوب تهیه کنید. ذغال درخت لیمو برای این کار، بسیار مناسب می‌باشد. دقت داشته باشید که از ذغال‌های نامرغوب، همانند ذغال‌هایی که برای کباب‌کردن به‌کار می‌روند، جدا پرهیز کنید. ذغال خوب ذغالیه که بعد از گداخته شدن (و یا به اصطلاح گرفتن)، وقتی که خاموش شد، کاملا خاکستر شده باشد.
ساده‌ترین راه برای آماده‌سازی ذغال، آن است که یک ظرف آهنی را برداشته و انتهای آن را با میخ سوراخ کنید. سپس ذغال‌های خود را درون این ظرف ریخته و آن را بر روی گاز قرار دهید. با این کار، گاز شما به هیچ عنوان کثیف نخواهد شد. اما عیب این روش در این است که مدت زمان زیادی را برای گرفتن همه ذغال‌ها می‌بایست صرف کنید. برای رفع این عیب، می‌توانید از یک عدد آتش‌گردان استفاده کنید. بدین‌صورت که بعد از گذشت دو، یا سه دقیقه، ذغال‌ها را درون آتش‌گردان ریخته، و درون بالکن یا حیاط خانه‌تان، شروع به چرخاندن ذغال‌ها نمایید. آن‌قدر این کار را انجام دهید، تا تمامی ذغال‌ها، کاملا گداخته شوند. دقت داشته باشید که قبل از گداخته کردن ذغال‌ها، ابتدا قلیان را آماده کشیدن نمایید.
تنباکو (توتون)
تنباکوهای مخصوص قلیان به طور کلی به دو دسته میوه‌ای و چوب تقسیم می‌شوند. تنباکوهای چوب (نظیر خوانسار، عرب و مغان) کار ما جوونا نیست! قدیمی‌ها از این نوع تنباکوها استفاده می‌کردند و دوره‌اشان کم‌کم دارد به اتمام می‌رسد. این تنباکوها را برای آماده‌سازی، می‌بایست چندین ساعت قبل از کشیدن درون آب خیس کرد تا زهر آن گرفته شود. در این نوع تنباکوها، ذغال مستقیما بر روی تنباکو قرار می‌گیرد.
تنباکوهای میوه‌ای، نیازی به خیس کردن ندارند و هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. اما متاسفانه ضرر این نوع تنباکوها، خیلی بیشتر از تنباکوهای چوب می‌باشد. برای استفاده از این نوع تنباکوها، می‌بایست بین تنباکو و ذغال، یک فویل آلومینیومی قرار داده و درون آن، سوراخ‌هایی به مقدار کافی ایجاد کنید. گذاشتن مستقیم ذغال بر روی این نوع تنباکوها، سبب سوخته شدن آن‌ها شده و انسان را به بیماری سرطان مبتلا می‌کند.
اگر قصد کشیدن این نوع تنباکوها را دارید، سعی کنید تنباکویی را انتخاب نمایید که بتوان آن‌را به صورت طبیعی درست نمود. به عنوان مثال، تنباکوی دوسیب و یا طالبی، تماما شیمیایی می‌باشد، در صورتی که تنباکوی لیمو، جزء طبیعی‌ترین تنباکوها به حساب می‌رود. پیشنهاد ما به شما، استفاده از تنباکوهای پرتقال و لیمو می‌باشد. اگر هم خواستید، می‌توانید از هر دو طعم همزمان استفاده کنید تا حال بیشتری ببرید.
 
•    با هر کسی شروع به قلیان کشیدن نکنید، قلیان حرمت بسیار خاصی دارد و باید با اهلش بنشینید.
•    سعی کنید قلیان را در جایی بگذارید که دیگر نیازی به تکان آن نباشد. زیرا در صورت تکان دادن، ذغال‌ها جابه‌جا شده و شما یک دفعه متوجه می‌شوید که کام قلیان پایین آمده است.
•    اگر یک‌نفری قلیان می‌کشید که خوش‌به‌حالتان! ولی اگر در جمع می‌خواهید قلیان بکشید، کسی که مسئول آماده‌کردن ذغال بوده است، بعد از آوردن قلیان، می‌بایست آن‌را چاق کند. همین‌که قلیان چاق شد و شروع به کام دادن کرد، می‌بایست آن‌را به بزرگترین فرد جمع که قلیان می‌کشد تعارف کند.
•    برای تعارف کردن قلیان، شلنگ قلیان زا از انتهای دسته به سمت خودتان خم کنید، و سپس آن‌را تعارف نمایید.
•    قلیان را بسیار آهسته بکشید. از گرفتن کام‌های تند به شدت خودداری کنید، زیرا این کار، سبب سوخته شدن سریع تنباکو خواهد شد.
•    مدت زمان قلیان کشیدن در یک جمع (بسته به تعداد افراد)، فرق می‌کند. سعی کنید قبل از آن‌که به شما بگویند، خودتان قلیان را به دیگری تعارف کنید.
•    خوب است همیشه به محض آماده شدن قلیان و چاق شدن آن، مجددا بر روی گاز ذغال بگذارید. با این کار، به محض کم شدن کام قلیان، می‌توانید ذغال آن را عوض کنید و دوباره کام قلیان را به حالت اول بازگردانید.
•    موقع خروج دود از دهان، آن را به هیچ عنوان به طرف کسی فوت نکنید. بهترین کار آن است که دود را به سمت بالا بفرستید.
•    هنگام قلیان کشیدن، می‌توانید کتاب شعر بخوانید، موسیقی گوش دهید و یا با دوستتان به دردودل بپردازید. با انجام این کارها، از قلیان کشیدنتان بیشتر لذت خواهید برد.
•    هیچ‌گاه با ذغال قلیان، سیگارتان را روشن نکنید. این‌کار در بعضی جوامع، به مراتب بالاتر از یک فحش ناموسی می‌باشد. اصلا سعی کنید جلوی قلیان سیگار نکشید. این‌کار از حرمت قلیان می‌کاهد.
•    همراه با قلیان، یک چیز شیرین میل بفرمایید، زیرا قلیان فشار خون آدم را پایین میاره و خدایی نکرده ممکنه از هوش برید. استفاده از چای‌وخرما، بسیار مرسوم می‌باشد.
•    دور آخر شلنگ قلیان را هیچ‌گاه باز نکنید. همیشه بگذارید یک دور شلنگ دور قلیان باقی بماند، سپس شروع به کشیدن کنید.
•    هنگام اتمام کشیدن قلیان، شلنگ آن را حتما جمع نمایید و به هیچ عنوان آن را بر روی میز یا زمین پرتاب نکنید.

قلیان



یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : علی مدیحی

مرورگرها

بر اساس جدیدترین آمار استخراج شده از وب سایت StatCounter، در بازه زمانی آگوست ۲۰۱۱ تا سپتامبر ۲۰۱۱ (یک ماه اخیر)، اینترنت اکسپلورر، همچنان پیشتاز مرورگرهای مورد استفاده توسط کاربران اینترنت است. ۴۱٫۸۹ درصد از کاربران در جهان از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند.
بعد از اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس با ۲۷٫۲۱ درصد در رده دوم قرار دارد. کروم به ۲۳٫۳ درصد، سفری با ۵٫۳۱ درصد و اوپرا با ۱٫۶۷ درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.

آمار استفاده از مرورگرها



یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 16:34 :: نويسنده : علی مدیحی

پـــ نـــ پـــ

*پریشب تو خیابون میرفتم داشتم با فندکم بازی میکردم، پلیس رد شده میگه اون چیه؟ فندکه؟میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ مشعل المپیکه دارم میبرم لندن!! میگه پـَـَـ نَ پـَـَــــ و زهرمار، سوار شو بریم… میگم کلانتری؟ میگه پـَـَـ نَ پـَـَــــ میبریمت لندن با پله و مارادونا هم دوتا عکس بندازی!!
*رسیدیم پشت در خونه ، کلید نداشتم به داداشم میگم کلیدتو بده، میگه میخوای درو باز کنی؟ میگم پَـــ نَ پـَــــ میخوام بدمش به حسین تهی از معطلی درش بیارم…. 
*2 ساعته از بیرون صدای قار قار میاد…داداشم میگه صدای کلاغه ؟ میگم پــَ نَ پـــَ  قناریه متال میخونه!!!! 
*صبح از خواب بیدار شدم، مامانم میگه خوب خوابیدى؟ تا اومدم بگم: پـَـَـ … گفت: پـَـَـ نَ پـَـَـ و زهرمار، پـَـَـ نَ پـَـَـ درده بیدرمون پـَـَـ نَ پـَـَـ کوفت، پـَـَـ نَ پـَـَـ مرض… گفتم: خوب حالا چرا میزنى؟  گفت: پـَـَـ نَ پـَـَـ میخواى بشینم باهات درد ودل کنم پَـــ نَ پَــــ ش کنی بذاری فیسبوک؟! 
*رفتم درمونگاه , منشیه میگه : مریض شمایید؟ گفتم پَــــ نَ پَــــ من میکروبم , اومدم خودمو معرفی کنم! 
*با دوستم رفتیم باغ وحش،جلوی قفسِ شیر وایسادیم. دوستم میگه:شیرِ؟ میگم:پَــــ نَ پَــــ… گربه اس باباش مرده ریش گذاشته!!!! 
*تو اتاق عمل نوزاد تازه به دنیا اومده به دستیار میگم چاقو رو بده میگه میخوای بند نافو ببری؟ پـَـَـ نَ پـَـَــــ میخوام رقص چاقو کنم از مامان بچه شاباش بگیرم!! 
*بعد از چند ساعت عمل بچم به دنیا اومده با کلی ذوق به بابام نشونش می دم.میگه بچته؟؟؟!! میگم پَــــ نَ پَــــ اینو الان از اینترنت دانلود کردم نسخه آزمایشیه واسه تست تا اصلش بیاد!!! 
*به یارو میگم حاجی, بزن تو دنده من هول میدم روشن شه. میگه بزنم ۲ ؟ پَـــ نَ پَـــ بزن ۳ فوتبال داره!!!!
*دوستم تو خونه خوابیده بود داداشم از راه اومده میگه خوابه؟ میگم پَـــ نَ پَـــ رفته رو اسکرین سیور لگد بزنی روشن میشه!!!! 



یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 16:28 :: نويسنده : علی مدیحی

 آنتی ویروس مفتوکس

امروزه بحث امنيت سيستم يکي از مبحث هاي اصلي و مهم به شمار رفته به گونه اي که مي توان گفت تقريبا تمامي افراد به شکل و طروق متفاوت و با نصب نرم افزارهاي امنيتي مختلف بر روي سيستم هاي خود سعي مي کنند تا امنيت پايدار و کاملي را براي سيستم خود و اطلاعات و اسنادشان فراهم آورند. به همين دليل نيز شرکت هاي امنيتي و نرم افزارهاي امنيتي نيز روز به روز افزايش يافته و سعي مي کنند تا با افزايش قدرت نرم افزارها و آنتي ويروس هاي خود در عرصه ي رقابت باقي مانده و کاربران خود را راضي نگه دارند ولي در اين ميان کمتر نرم افزارهاي را مي توان يافت که واقعا از قدرت عالي و ابزار مفيدي برخودار باشند. اما اکنون باز هم گروه پرتوان آسان دانلود به ارائه ي نرم افزاري بسيار مفيد و کاربردي براي شما دوستان عزيز پرداخته است که با استفاده از آن مي توانيد امنيت فوق العاده و عالي را براي سيستم خود فراهم نماييد. Maftoox AntiVirus آنتي ويروس رايگان و قدرتمندي است که توسط برنامه نويسان ايراني پس از مدت ها تلاش و با استفاده از تجربيات بالاي طراحان و توسعه دهندگان آن ساخته شده و در اختيار کاربران قرار گرفته است. اين آنتي ويروس قدرتمند با داشتن امکانات و ابزارهاي مفيدي براي پاکسازي سيستم از هرگونه ويروس، تروجان و ... و همچنين بهينه سازي سيستم با استفاده از الگو ها و متدد هاي جديد و به روز قادر است تا امنيت پايدار و کاملي را براي شما و سيستمتان فراهم نمايد. علاوه بر اين Maftoox AntiVirus با داشتن موتور جستجوي قدرتمند براي يافتن انواع ويروس ها و فايل هاي مخرب قادر است تا با ارائه ي آپديت هاي به روز و اتوماتيک از سيستم شما محافظت نموده و به شما اين امکان را دهد تا فايل هاي موجود در هارد ديسک خود و حتي انواع حافظه هاي جانبي را به دو روش اتوماتيک و دستي اسکن نموده و تنظيمات مورد نياز خود را براي استفاده ي بهتر در آن اعمال نماييد.
قابليت هاي کليدي نرم افزار Maftoox AntiVirus v2.2.1 :
- امکان اسکن سيستم به دو حالت دستي و اتوماتيک
- امکان آپديت از سرور سايت با سرعت و دقت بالا
- استفاده ي بسيار ناچيز از CPU ي سيستم
- پشتيباني از 10 زبان زنده ي دنيا از جمله زبان شيرين فارسي
- توانايي جلوگيري از نصب Maleware ها بر روي سيستم
- داراي موتور جست و جوي قوي و دقيق براي يافتن فايل هاي مخرب
- داراي ابزار مفيد و قدرتمندي همچون Memory Optimizer، Uninstaller، Application Shutdown، Registry Cleaner، Fast Cleaner، Turbo Cleaner، Process Manager و ...
- داراي تاييد نامه و گواهي نامه هاي معتبر از سايت هاي معتبري همچون سافت پديا و ...
- داراي محيطي کاملا ساده اما زيبا، جذاب و کاربرپسند
- کاملا رايگان و بدون محدوديت
- سازگار با نسخه هاي مختلف ويندوز ازجمله ويندوز محبوب 7
- و ...
دانلود



چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : علی مدیحی

ویراستار

نرم‌افزار «ویراستیار ١» افزونه‌ای برای مایکروسافت وُرد (Microsoft Word) است که جهت استفاده‌ی کاربران فارسی‌زبان طراحی شده است و قابلیت‌های متعددی از جمله اصلاح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانه‌گذاری، و نیز استانداردسازی متون فارسی را  فراهم می‌کند. نرم‌افزار «ویراستیار ١» امکان پشتیبانی از نسخه‌های متفاوت مایکروسافت وُرد و ویندوز را دارا است.
قابلیت های نرم افزار ویراستیار:
غلط یاب املایی:
غلط‌یاب املایی ویراستیار از کارایی بالا و سرعت مناسبی برخوردار است. از موارد کارکرد غلطیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
- اصلاح املای واژه‌ها
- ارائه‌ی لیستی از واژه‌های صحیح پیشنهادی
- اصلاح انواع غلط‌های فاصله‌گذاری
- چسبیدن واژه‌های متوالی به هم
- درج فاصله‌ی اشتباه میان کلمه
- اصلاح کاربرد نابجای فاصله به جای شبه‌فاصله
- تلفیق درج اشتباه فاصله و چسبیدن واژه‌های متوالی
- تشخیص و اصلاح واژه‌های با پسوند
- تشخیص و اصلاح تکرار متوالی کلمه
- اصلاح غلط‌های ناشی از هم‌آوایی
- امکان افزودن واژه‌های جدید به واژه‌نامه
- امکان اصلاح یک مورد غلط به طور یکباره در کل متن
- امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن
- امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن در کل متن
اصلاح نویسه‌های متن:
با استفاده از این ویژگی نرم‌افزار می‌توانید همۀ نویسه‌های (کاراکترهای) متن را استاندارد کنید. اگر نویسه‌ی غیر استانداردی یافت شد، با معادل استاندارد آن جایگزین می‌شود.
- اصلاح انواع حرف «ک»
- اصلاح انواع حرف «ی»
- تبدیل ارقام عربی به معادل فارسی.
- اصلاح نویسه‌ی نیم‌فاصله
- اصلاح اعراب
- حذف نیم‌فاصله‌های تکراری
اصلاح نشانه‌گذاری:
این بخش از نرم‌افزار، غلط‌های نشانه‌گذاری را تشخیص داده و اصلاح می‌کند. این غلط‌ها بر اثر اشتباه در نمادگذاری علائم زیر پدید می‌آیند:
- نقطه
- ویرگول
- نقطه ویرگول
- علامت سوال
- علامت تعجب
- نقل قول
- پرانتز
- گیومه
تبدیل تقویم و تاریخ:
این بخش از نرم‌افزار قابلیت تشخیص و تبدیل عبارت‌های تاریخ را فراهم می‌کند. عبارت‌ها‌ی تاریخ در هریک از دسته‌بندی‌های زیر قابل تشخیص و تبدیل به یکدیگر هستند.
- گونه‌های مختلف نوشتار تاریخ به صورت عددی و نوشتاری با ارقام انگلیسی و فارسی.
- گونه‌های مختلف نوشتار تاریخ به زبان انگلیسی
- قابلیت تصحیح برخی اشتباهات در درج تاریخ
تبدیل پینگلیش:
با این بخش می‌توان واژه‌های پینگلیش (واژه‌های فارسی که با حروف انگلیسی نوشته شده‌اند – فینگلیش) را به معادل (یا معادل‌های) فارسی آنها تبدیل کرد. پینگلیش‌نویسی در حوزه‌ اینترنت بسیار پرکاربرد بوده و اگرچه ورود استانداردهایی مانند یونیکد، و همچنین تلاش جامعه فارسی‌زبانِ اینترنت در اشاعه زبان فارسی، از تمایل کاربران در پینگلیش‌نویسی کاسته است، اما هنوز متون فارسی بسیاری را می‌توان یافت که با نویسه‌های انگلیسی نوشته شده‌اند.  با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند این‌گونه متن‌ها را به فارسی روان تبدیل کند.
- تکرار حروف در واژه‌ها پینگلیش
- استفاده از حروف بزرگ (در ابتدا و انتهای واژه‌ها)، اعداد و نویسه‌های ویژه در واژه‌ها
- استفاده از واژه‌های انگلیسی
- استفاده از نویسه‌ی x برای تایپ حرف «خ»
پیش پردازش املایی متن:
در پیش پردازش املایی موارد زیر می‌توانند تصحیح شوند:
- ها: اصلاح فاصله‌گذاری «ها» در انتهای واژه‌ها
- می: اصلاح فاصله‌گذاری «می» در ابتدای واژه‌ها
- ‍ة: تبدیل «‍ة» به «‍ه‌ی»
- ب: تبدیل «ب» متصل به ابتدای واژه‌ها به «به»
- اصلاح فاصله‌گذاری پسوندها
تبدیل اعداد:
این بخش از نرم‌افزار قابلیت تشخیص و تبدیل اعداد را فراهم می‌کند. اعداد در هر یک از دسته‌بندی‌های زیر قابل تشخیص و تبدیل به یکدیگر هستند.
- عدد طبیعی یا اعشاری با رقم‌های انگلیسی
- عدد صحیح با نوشتار فارسی
- عدد اعشاری با نوشتار فارسی
- عدد کسری با نوشتار فارسی
دیگر قابلیت‌های افزونه:
علاوه بر موارد یاد شده این افزونه دارای قابلیت‌های دیگری است که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.
- قابلیت تکمیل خودکار کلمات
- قابلیت به روز رسانی لغت نامه‌ها
- ‍وجود راهنمای داخل برنامه
دانلود



چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, :: 11:14 :: نويسنده : علی مدیحی